Första dagarna i augusti

måndag 2/8 = beyond life
 
Idag var det dags för mammas gravsättning. Eftersom jag fick välja, så tyckte jag att det passade bra att ta det på hennes namnsdag.
Drog  iväg klockan 10.
Köpte blommor att sätta på graven.
Hann förbi min syster och fick lite kaffe.
Så åkte vi till kyrkan.
Vaktmästaren kom med urnan och hade gjort vackert vid graven.
I anslutning till sådana här tillfällen kommer mycket upp till ytan. Svårt att acceptera förlusten. Många tankar kring hennes sista dagar.
Nyss var hon här, nu är hon det inte.
Väl hemma igen blev det nödlösning till middag. Vårdbiträdet har dykt upp igen för att göra sina sista arbetsdagar på vårdhemmet. Sedan får hon några veckor ledigt innan år två börjar.
Sedan byggde vi en kaminattrapp av wellpapp, för att försöka få en uppfattning om hur det skulle kunna se ut.
Fick besked att äldsta dottern kommer med tåget strax efter lunch i morgon tisdag.
Det blir ju trevligt, oavsett ressätt.
 
söndag 1/8 = träning
En hel del OS på TV, men mitt i dagen bytte jag om för att få ett träningspass. Satsade påbackintervaller igen. Fler, och lite mindre branta än måndag 19/7.
Ganska nöjd, i alla fall med att jag fick det gjort.
Äldsta dottern startade från Uppsala på morgonen, men hann bara till Gävle innan bilen började bråka. Bärgare och tåget tillbaka. Trost att behöva börja sitt bilägande på det sättet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0