Plötsligt händer det

söndag 22/11 = bra & dåligt
 
I helgen har det varit en del stök.
Betämde mig lördag morgon för att ta tag i ett projekt som man gruvar för.
Städa i allting-lådan i köket.
På kvällen satte jag en pepparkaksdeg.
Bakade ut dem idag.
Tyvärr knasar degen, igen.
En gång trodde jag att dekostrofen berodde på att jag använt riktigt smör.
Den här gången använde jag mjölkfritt margarin, och var inte riktigt så smulig som för fyra år sedan.
Men inte som vanligt heller.
Inte elastisk som den ska vara.
Men jag hade inte satt i för mycket mjöl, det vet jag.
Nåja, den gick att baka ut, men kakkorna blev inte släta och så möra som de brukar vara.
MÅSTE det vara margarin?
Ska satsa på lite saffransbröd i veckan.
Blivande receptarien med pv kom förbi för att se om de hade kvar någon flyttkartong hos oss. De saknade sin julsaker bl.a. Och de hade de. Plus några vinterjackor.
Vi drack kaffe och de smakade på pepparkakorna.
Ok tror jag.
Har försökt leta fram ett julpussel.
De två vi helst ville ha, är slut överallt.
Funderar till nöds på denna, "The balloon festival".
 
 
I morgon måste vi köpa en ny Moccamaster.
Den gamla är hopplöst förlorad.
Ska passa på att kika efter pussel på lokala spelaffären.
 
Körde ett yogapass före middagen. Vet inte om det blir bättre eller sämre i ryggen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0