Semestermåndag #7

måndag 9/3 = rena rama våren
 
En av döttrarna köpte, för många år sedan, såå lyxiga buketter med tygblommor.
Nu har jag en riktigt stor bukett i tvättstugan.
Den lilla buketten står i kartongrummet.
Jag skickade bilder till kommunikatören, ifall hon skulle vilja ha något som dekoration.
En bit in på förmiddagen traskade Barnafadern och jag iväg till gymmet.
Kunde ha varit april, vädermässigt.
All den där snön yngsta dottern och slet med i torsdags, har nu runnit bort i regn och plusgrader.
Det blir isigt, men gruset sjunker ner direkt.
Eftersom jag tycker det gått bakåt med orken (efter medicinändringen?), bestämde jag mig för att köra intervaller. Fastnade för de jag testade 12/2.
 
Fungerade faktiskt ok, och nu har jag noterat tempot så jag kanske kan öka lite nästa gång.
När jag höll på med nedvarvningen ringde #4 och undrade om de kunde komma ut med lite tomma flyttkartonger. Självklart!
Vi gick hem och satte på kaffet.
Trevligt att sitta en stund med dem. Kvalitetssemester, på det hela taget.
Nu återstår det där eviga problemet: vad i hela friden ska vi äta till middag?
HIttade lite rester i frysen (igen), så det klarade sig, idag (igen) :-)
Fick en fråga om hur man gör om man precis kommit hem från Italien??
Tydligen har kommunen rekommenderat 2 dagars karantän. Följ rekommendtionen, svarade jag då.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0