Släpade mig fram

torsdag 27/9 = fullspäckad dag, igen
 
Förmiddagen gav lite utrymme att förbereda för kommande aktiviteter.
Eftermiddagen var det projektredovisning för hela slanten.
En grupp färre än i går gjorde att jag var färdig 16.30.
Då drog vi ner till stan för att se om den deal jag väntat på nu var aktuell.
Jag fick ett smycke i födelsedagspresent av min mamma och syster.
Utan att jag sagt något hade de den goda smaken att köpa precis det armband jag själv sett och fastnat lite för. Men också redan fått av min man.
Jag lämnade tillbaka det och började leta en ring istället. Hittade en som skulle passa så bra till armbandet. Då berättar guldsmeden att om jag väntar till i september så skulle det komma en kampanj som gav 20% rabatt på arbetet. Detta är nämligen en ring de tillverkar själva, så man betalar dels för materialet och dels för arbetet.
Ok, jag väntade och åkte alltså dit idag för att göra affär.
När vi i en katalog konstaterat vilket ring det var fråga om, så sa han att de inte fått prislistor på dessa ringar eftersom guldpriset ränt i höjden och det skulle komma ny prissättning. Jag sa att jag hade provat en i juni, så då lyckades han leta fram den. Det satt en prislapp på som stämde med mitt minne av det pris som nämdes på försommaren. Oj, sa han, det är nog det dubbla nu.
Hur som haver jag provade ringen och den satt jättebra.
Jag fattar verkligen inte hur det där fungerar, för när jag då kunde köpa just den ringen och dessutom skulle lämna lite guld som betalning för materialet, var det ingen fråga om att jag inte skulle betala det pris som stod på ringen.
Han vägde och räknade, och räknade, och till sist blev det en ganska fördelaktig affär.
I alla fall från min horisont.
Jag är supernöjd. Tre olika färger, precis som mitt armband.
För att spara lite tid gick vi och åt på stan.
Hem, och vänta lite.
Jaja, jag var där i alla fall.
I morrn blir det examinerande seminarier och sedan tester på eftermiddagen. Fuskade precis ihop en presentation för testgruppen. Inget DKV för min del :-(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0