Glöggel

torsdag 28/11= Blev av med kompletteringarna
 
Äntligen är jag klar med att kommentera de kompletteringar jag fått in.
En får komplettera igen och uppsatsen är inte bra.
I min desperata jakt på pengar ansökte jag om åtta dagars semester i december.
Då blir tiden värd 1.5 gång, jämförst med om jag tar ut dem 2020. Det beror på att jag det här året får övertid, medan det nästa år blir mertid.
Lurigt va'?!
Inte helt 100 på vad jag gör nästa år, men det verkar inte bli undervisning i januari, i alla fall.
 
fredag 29/11= [DKV]
 
Idag var det fridag igen.
Jag hade tagit med glögg och saffransbullar som vi myste med på eftermiddagen.
Glöggel, istället för bubbel helt enkelt.
Försökte läsa om skrivande på universitetsnivå.
Hittade en bok som verkade lite intressant, så jag bad min kollega och goda vän att beställa den.
Det gick bara bra.
 
lördag 30/11 = stapplade fram
 
På morgonen ryckte vi ut med dubbla snöbjörnar och skottade uppfarten.
Sedan var det Vinterstudion för hela slanten.
Hade bestämt mig för att försöka mig på ett pass på löpbandet, så jag traskade iväg på eftermiddagen.
Lyckades springa ett par kilometer, och promenerade inemellan.
Gjorde lite latsdrag och russian twists efteråt. Det var länge sedan sist. Middag på rester från frysen. Försöker få bort lite byttor innan det blir julstök.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0