Nytt pass på cykel

lördag 4/5 = träning och matgäster
 
Så var det dags för träning.
Inte läge att springa utomhus, så jag tog ett cykelpass igen.
Den här gången hade Barnafadern grävt fram sitt första par cykelbyxor (av dammodell), så att jag skulle få mindre ont i akterkastellet.
Försökte surfa fram ett distanspass på träningcykel, men det är inte så lätt.
Framförallt eftersom jag behöver tips om tid, motstånd och tempo. Man har verkligen ingen aning. Så jag bestämde mig för att testa ett av cykelns program igen. Ställde in 60 minuter och annat som efterfrågades. Nu var det ett stegringslopp, med väldigt höga motstånd. Tempot blev därefter. Efter att ha kört den första stegringen, som tog10 minuter, insåg jag att jag aldrig skulle klara 5 till. Började om och cyklade 30 minuter på lättare motstånd och högre tempo. Efter det nedvarvning 10 minuter. Riktigt svettig var jag i alla fall. Höftböjarövningar och smidighetsstretch.
Vid 17.30 kom yngsta dottern med pv och käkade tacos med oss. Sedan fick de plocka för sig av krukor och sålådor för att kunna sätta frön. Kul. Sedan skjutsade jag hem dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0