Paviljongen i trasor

lördag 1/6 = ärenden och en tur till elljusspåret
 
Under fredagen öste regnet ner, och det blåste rätt ordentligt. Vi var ut och försökte fästa gardinerna i paviljongen flera gånger innan vi åkte.
När vi kom hem efter födelsedagsmiddagen kunde vi se förödelsen.
Därför surfade jag lite för att se om det gick att köpa bara textilierna.
Och det visade sig finnas. Gardinerna ser ok ut, och det gick att köpa taket separat.
Vi drog iväg till Plantagen mitt i dagen, men där var det slut och enligt uppgift var det slut hos leverantören. Tydligen ska det komma om ca 2 veckor och ytterligare en vecka till innan det finns i butik. Så till midsommar kanske vi har tak igen.
Vi gjorde också en sväng till stan för att titta på alternativ till det armband jag fick, eftersom flera hade samma goda smak och jag redan hade fått ett likadant. Hittade en fin ring som skulle passa väldigt bra till mitt halsband och det nya armbandet. Så jag funderar på att returnera armbandet i morgon.
För att försöka ta upp träningsaktiviteten igen, drog Barnafadern och jag till elljusspåret vid 15.
Inte någon rolig upplevelse.
Trots att det är det normala, så blir jag så ledsen varje gång.
Sonen drog på möbelbärningsresa till Uppsala tidigt i morse. Döttrarna drog till stan medan vi var ute, så middagen blev  "det som finns i kylskået" för oss två. Nu ser vi CL-finalen mellan Tottenham och Liverpol. Liverpol fick straff efter 26 sekunder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0