Sakta, men säkert?

torsdag 5/12 = gymmet
 
För sju veckor sedan (16/10), halkade jag och åkte på rygg utför trappan ner till garaget. Det enda som tog stryk var vänstra ringfinger som blev rejält tilltufsat. Fingret är aningen mindre tjockt nu, men leden så svullen så det finns inte en chans att få på vigselringarna. En annan ring har jag dock fått på. Man får ta det som funkar. Fick den i födelsedagspresent av mina svågrar, svägerskor och svärföräldrar för 10 år sedan.
Traskade iväg till gymmet med ambitionen att springa mer än en kilometer.
Det blev 2 + 1 gång + 2 +1 gång. Det funkar, men pulsen sticker iväg alldeles för snabbt.
Men jag fortsätter väl att öka på lite långsamt. Ska testa lite intervaller nästa gång tror jag.
Tänder ljus för att njuta av veckorna fram till jul. I morrn blir det upp i svinottan. Tåget går 06.42 och jag måste tvätta håret innan jag åker. Vill inte göra det nu innan jag lägger mig för det blir så knepigt då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0