Helgen, drygt

fredag 16/8 = DKV & tur söderut
 
Hade en bra dag med de kritiska vännerna, men vid 15 satte jag mig i bilen och körde söderut.
Hämtade min syster och åkte till mamma.
Vi började med att åka och äta tillsammans
Sedan gick vi igenom hennes garderober och bestämde vad som skulle tvättas och vad som skulle kastas.
En hel del.
Hem till syster och starta första tvättmaskinen.
 
lördag 17/8 = trevlig dag och hemfärd
 
Ösregn gjorde att tvätten inte torkade så snabbt :-(
Vi gick igenom, det tomma, kylskåpet hos mamma och gjorde en lång handlingslista.
Promenad till affären i solen, som nu tittat fram.
Efter att ha plockat upp all mat och mamma vilat lite, åkte vi iväg för att äta på en sommarrestarurang ute i kusten. Mamma tyckte att det var så trevligt att få göra en utflykt.
Väldigt tacksam för vår insats med kläderna också.
Senare på dagen skjutsade jag hem min syster och vi gick lite efter en skogskant och plockade lite hallon.
Det var några år sedan sist :-(
Sedan rullade jag hemåt.
 
söndag 18/8 = söndagsX och träning
 
Inte mycket att orda om.
Körde ett kortare löppass med lite snabbare tempo.
 
måndag 19/8 = en vanlig dag på jobbet
 
Förberedde tisdagens workshop och hade både obokade och bokade samtal
 
tisdag 20/8 = fakultetsdag
 
Heldag med lärarna på fakulteten, eller ja... i alla fall 80 av dem (på eftermiddagen drygt 40).
Projektkollegan och jag hade en workshop på 90 minuter. Vi lät deltagarna testa vårt verktyg för analys av vetenskaplighet. Ingen anmälan krävdes, så vi hade ingen aning om hur många det kunde bli. 16 deltagar, vilket vi är oerhört glada för. De kom en bra bit på väg och hade många bra synpunkter.
Vi är väldigt nöjda!
Eftersom vi fått rejäl lunch, åt jag bara soygurt till middag för att kunna träna.
Passade på att njuta av vildhallon. Väldigt gott.
 
Gymmet fick det bli. Dessutom var det dags för intervaller igen, så jag testade super1000'ingar. Körde 4, och det gick helt ok. Tänkte att jag ska försöka öka på tempot lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0