Spanskt besök och tvillingkalas

torsdag 20/9 = spaniendottern kom hem
 
Vi hämtade den äldsta på flyget på eftermiddagen.
Sonen och hans flickvän hade redan onsdag kväll satt igång med en väldigt ambitiös middag som vi fick avnjuta.
Nybakad foccaia till.
 
Roligt att ha dottern hemma även om det bara är ett par dagar.
 
fredag 21/9 = 2*23-födelsedag
 
Sonen med gf skulle köra ner sin lånade bil till Stockholm och åkte inte med till jobbet på morgonen.
De yngsta firar sin 23-årsdag den här dagen, men familjen firar dem i morgon lördag.
Spaniendottern åkte in till stan för att träffa sina tvillingsystrar och senare sin gamla arbetskamrat.
Vi var väldigt trötta och gjorde minsta möjliga.
Försökte fånga kvällens vackra hösthimlen på bild, och det gick skapligt.
 
lördag 22/9 = matlagning hela dagen
 
Vi satte igång och fixade med mat och desserter ganska tidigt på dagen.
En rejäl currygryta med tillbehör och två desserter för att alla skulle kunna äta.
Vit chokladkladdkaka och en favoritäppelpaj på egna äpplen blev det.
Hade tänkt göra en lchf-kladdkaka också, men så långt räckte inte energin.
söndag 23/9 = gäddhäng på underarmarna
 
På förmiddagen var vi ute och plockade upp fallfrukt (igen), 6 påsar.
Sedan klippte Barnafadern gräsmattan, kanske för sista gången i år.
Jag löste söndagsXet.
Eftre en lättare lunch cyklade jag till gymmet.
Tyvärr har jag en tydligare känning i underbenet nu (igen!), så jag sprang korta intervaller för att inte pressa på så mycket. När jag rehabbade/stretchade efteråt passade jag på att dokumentera gäddhänget på underarmarna.
Typ det mest framgångsrika i det passet.
Sonen och hans flickvän hämtades på järnvägsstationen och vi åt middag tillsammans. Rester från igår, även vad gäller efterrätt. Förbereder lite för morgondagens infoträffar. Allt för att hålla nere volymen individuella samtal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0