Drar ner jobbtempot en aning

torsdag 1/11 = har börjat med tentorna
 
Fick en stund över på morgonen så jag såg min chans att börja med tentarättningen.
Jag satte upp ett protokoll och bockade av alla oanvända exemplar.
Nu återstår att kontrollera att vi har alla använda, men det vill jag ha hjälp med.
För att inte bli tokig när resultaten ska föras in så behöver man ha inlämningarna sorterade.
Eftersom vi har 257 tentor med kodade försättsblad så är enda möjligheten  att sortera på kodnumret.
Sedan tidigare vet jag att Bucket sort är magiskt!
Jag bokade sammanträdesrummet och började höga upp.
Väldigt smidigt.
Men det tog nästan 1.5 timme.
Sedan hade jag inte mer tid att lägga på det.
Resten av dagen tentavaktade jag och hade fyra bokade smatal. Plus mail såklart.
Nödlösning till middag.
 
fredag 2/11 = kompar
 
Ett längre tag har jag varit trött och ändå fått lov att gå på högvarv.
Inför allhelgonahelgen kände jag att en extra vilodag skulle vara välbehövligt.
Nästan viktigast är att få sova på morgonen och ha en ostörd uppstart med frukost, kaffe och tidning.
Dessutom har jag funderat på att hämta mamma och då blir det inte riktigt samma möjlighet till avkoppling.
Så blev det.
Ringde mamma på fm och hon lät väldigt positiv, så jag ringde för att informera hemtjänsten som hjälper henne med medicinen. Åker i morgon bitti och hämtar henne. Middag och övernattning här och sedan tillbaka på söndag. Hoppas bara att hon inte ändrar sig när vi ska åka :-(
För att inte starta november med en träningsskuld, drog jag iväg till gymmet vid 13-tiden.
Körde ett löppass, och gymmade lite mer än vanligt.
Nu blir det strax morotssoppa tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0