Backe med knälyft

lördag 16/6 = massor av aktivitet
 
Barnafadern sover mycket mer än mig (mest på kvällarna framför TV'n).
Det gör att han, i alla fall på helgerna, vaknar före mig.
När han tröttnar på att vänta gör han frukost och väcker mig.
När jag kom upp hade äldsta dottern redan åkt för att vara med sin brudvän under förmiddagen.
Vi hade fått ett meddelande om att våra diplom var ramade, så vi bestämde att ta en tur till stan. Då kunde vi samtidigt komplettera sommarplanten som saknades. T.ex. Flitiga Lisa, som jag rätt ihärdigt försökt få tag i.
Men jag fick ge upp.
Fick ta en Bägarranka istället för en Fuchsia, och satsade på småpetunior istället för Flitiga Lisa.
Under blomshoppingen träffade jag P, en gammal klasskamrat från barndomen. Hon bor i stan, och vi har stött ihop ett par gånger under åren. Bl.a. på Blodomloppet. Roligt att ses!
När vi kom tillbaka passade jag på att ta min träningstur.
Lunkade bort till elljusspåret där det finns bra med backar.
Körde 5 vändor uppför med höga knälyft, och sprang sedan ett varv runt spåret.
I backen med knälyft kände jag att inte var så dumt att springa på tå, och insåg att det kanske var en bra idé generellt. Ska fråga fysioterapeuten om det tvingar fran en annan belastning, dvs. mindre hamstring och mer annat.  Efter avklarad dusch klämde vi ner blommor i stora urnan bredvid paviljongen. Lådorna utanför schabraket får bli i morgon.
Sedan har det varit fotboll i kombination med middag och kaffe. Jag såg både Island och Danmark. Island fick 1-1 mot Argentina, och Danmark vann med 1-0 mot Peru. Bra jobbat!
 
Känner av benet nu i kväll, men jag hoppas att det är som det ska vara. Satsar på styrketräning varannan dag och ser om jag kan löpa varannan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0