En dealbreaker

tisdag 24/7 = massor av ärenden och biltittning
 
Nu hade vi samlat på oss en mångd små och ett stort stadsärende:
  • kabel (för nya bredbandsspridningen i huset)
  • kardborreband (till gardinerna i paviljongen)
  • köpa cykel till Barnafadern (och hämta hans skrotfärdiga)
och sist men inte minst
  • titta seriöst på bilar (helst provköra)
Vi sparade cykel till sist för att slippa ha något på cykelstället medan vi gjorde mindre stopp.
Allt förlöpte snabbt och enkelt.
Utom biltittandet.
Helt plötsligt såg vi en alternativ handlingsplan. Köpa en mindre, lätt begagnad BMW och byta igen om två år när det förmodligen är mer aktuellt att övergå till en bil. Tyvärr gick den inte att få med drag, vilket kändes som en riktig dealbreaker. Inga sedanmodeller, av hybridtyp, gick att få med drag. Så nu är vi tillbaka till en kombi och då finns nästan bara VW att välja på.
Dags att fundera lite igen. Så vi åkte till cykelaffären.
Mycket extrautrustningen finns det även i den här branschen.
Den gamla skrotfärdiga cykeln fick vi lämna.
När vi kom hem satt jag ute i solen, drack kaffe och hade det varmt.
Middagen blev en snabb historia, eftersom det var läge för rester från igår.
Sedan ville Cyklisten testa sitt nya köp. Han drog iväg på en 25 kilometersrunda. Och fick ruskigt ont därbak. Jag fick hämta med bilen efter 19 km ungefär. Jag gissar att det snabbt kommer att inhandlas vadderade brallor :-D
När den hämtningen var gjord bytte jag om och bestämde mig för aatt haka på den långa trenden. Tog gamla milrundan utefter havet. Det gick. FRUKTANSVÄRT sakta. 10-12 minuter längre än förra sommaren. Och då var jag inte i kanonslag. 1 minut/kilometer???!
Får se hur benet reagerar på detta. Kände inte av det under lunkningen i alla fall.
Om det nu fungerar, så lär det bli att börja med intervaller igen.
Men det är jag dålig på när jag inte har hjälp av löpbandet, så det får bli i höst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0