Barn på nytt?

torsdag 19/7 = tur att skuggan finns
 
Även om man sover länge hinner man med att att dricka sitt FMK ute.
Även idag fick man ta solandet i intervaller. Bryta av med små ärenden och sitta i skuggan en stund.
Mycket vatten får man dricka.
Dottern sov kvar och tillbringade dagen med oss.
Dessutom hämtade hon vårdbiträdet och de köpte en pool på vägen hit.
Vattnet i slangen låg dock på 15 grader innan poolen var fylld (1100 liter).
Badandet blev därför lite begränsat, men i morgon borde det vara behagligare.
Efter middag satt jag kvar ute och läste ut min bok Jag är pilgrimen. Riktigt bra!
Sedan insåg jag att det nog vore dags för en träningsrunda, så jag drog iväg till spåret.
Körde 10 intervaller med höga knän i backen och lunkade sedan det långa varvet.
Skönt att kunna sitta ute i kvällsvärmen och eftersvettas.
En avslutande fundering angående något helt annat: är det bara jag som tycker det är tragiskt att någon kan tycka att följande är snyggt?
Jag tycker att kroppsmodifikationer är en olustig företeelse.

Kommentarer
Postat av: Ett av dina barn (gissa vilket)

Jag håller med om att det är problematiskt med skönhetsideal som säljs till oss så aggressivt att människor (kvinnor) väljer att göra kirurgiska ingrepp, svälta sig eller ta till andra extrema metoder för att nå dem. Men jag vill ändå invända lite mot att argumentera genom att hävda att skönhetsidealen egentligen är "fula". Jag ser det som att HUR idealen ser ut egentligen är ointressant. För mig representerar rådande skönhetsideal ingen universell syn på vad som är vackert. Min analys är att deras funktion är att vara tillräckligt ouppnåeliga för tillräckligt många människor. De ska motivera folk att lägga enorma summor pengar och enormt mycket tid och energi på att nå dem, vilket i sin tur genererar enormt mycket vinst för de företag som säljer sådana produkter och tjänster (sedan tycker jag ju också att det finns patriarkala strukturer som gör att det i första hand är kvinnor som påverkas av detta, men det är ett helt annat spår).

Nåja, det var bara en reflektion!

Svar: Ja, du har rätt, jag uttryckte mig inte tillräckligt noga. Det är kroppsmodifikation jag tycker är tragiskt, dvs att vi inte duger som vi är.
Fraudfeeler

2018-07-20 @ 16:07:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0