Intervaller

torsdag 22/2 = träningskväll
 
Vad hände idag då?
Ett bokat och två obokade besök.
Gick och lyssnade på kollegans föreläsning på min kurs (#12 av 15).
Börjar känna mig lite efter nu, om sanningen ska fram. Kanhända att det får bli en extrainsats i helgen. Har i alla fall startat med sista obligatoriska uppgiften, men på måndag har vi en övning som jag inte gått igenom teorin för.
Kort samtal med min kriskollega på kursen.
Inte värsta krisen just nu?! Mer än för mig då.
Vid något tillfälle pratade vi om gamla serier (teckande alltså), och då kom jag att tänka på "Urdatorn" som förekommer i en serie. Men vad heter serien? En dag senare kom jag på det: Herman Hedning.
Lätt middag och sedan till gymmet.
Idag testade jag intervaller igen.
8*400m blev det. 10 s snabbare tempo än förra gången (6/2)
Det roligaste med träningen nu är att "logga" passen.
Dels har jag ett gedigt excel-dokument som gör allt möjligt bra åt mig, och dels lägger jag in passen i RK.
RK är lite roligt. När man manuellt ska logga ett pass där (utomhus sätter man bara igång ett löppass och allt görs automatiskt, men det funkar ju inte på löpbandet), kommer man till tre olika faser.
I den första anger man aktivitetstyp (löpning t.ex.), den andra är en karta (har man ingen på löpbandspass), och i tredje steget Additional details, dvs. allt det viktiga i passet som tid och sträcka och egen kommentar. I tredje skedet ska man också välja utrusning: treadmill eller none. Treadmill är löpband tror jag, men bilden ser ut som en crosstrainer.
Vad blir det i morgon då?
I kalendern har jag bokat av hela dagen för projektet, men det lär bli studier.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0