Inte går det fort

torsdag 19/4 = träning
 
Gjorde ett försök att komma igång med uppsatsläsningen igen.
Det går åt mycket kaffe.
Men inte så här mycket:
Det tog i stort sett hela dagen att försöka klassificera en uppsats.
Och då hade jag läst den innan.
Vilket inte riktigt hjälpte tydligen.
Alla refersner var tekniska specifikationer av den plattform och programvara som använts. 33 av 45 sidor användes till att beskriva två produkter. Varför just dessa två användes fanns ingen argumentations för. Uppgiften gick nog ut på att implementera precis det.
Jag har så otroligt svårt att förstå vad som gjorts.
Fick ett panikmail från en av de  nu aktiva uppsatsskrivarna, så vi träffades klockan fyra.
Dvs. personen borde vara tre veckor på väg, men har inte bestämt sig för vad hen ska studera ännu. Mitt seminariet är om en vecka.
Jag tycker det är svårt att hjälpa den som inte har någon som helst idé själv.
Bolla idéer med en person som har eget driv är fantastiskt roligt.
Jag tror jag är bättre på att ställa frågor, än på att ge svar.
Efter en lättare middag satte jag iväg till gymmet så fort jag kunde övertala mig själv mentalt.
Fick för mig att jag skulle cykla, men jag hittade inte cykelnyckeln :-(
Lunkadet var som vanligt, kort och långsamt.
Ont i benet.
Ischias eller stressfraktur. Eller båda??!
I morrn är det superfredag med [DKV].
Och mer uppsatsläsning...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0