Husmorstips och vardagsmirakel

måndag 9/4 = träning
 
Till middag gjorde vi, mest  Deltidpensionären, blomkålssoppa och till den skulle vi ha knaperstekt bacon.
Där har jag ett husmorstips: jag använder spagettisleven.
Hur lätt som helst att separera småbitarna.
Deltidpensionären hade handbollsmöte på kvällen och jag gick till gymmet.
Ingen förädring på den fronten tyvärr.
 
tisdag 11/4 = BG hos GB
 
Bara stvl hela dagen, ja ett möte förstås.
Om dokumenthantering...
Drog till GB direkt efter middagen.
Hon hade övernattande gäst.
Itchy, som normalt är hos henne dagtid på vardagarna.
På vägen hem skulle jag handla lite.
När jag kom till bilen insåg jag att jag glömt handväskan inne på affären.
Tog inte med den när jag packat varorna.
Galopperade tillbaka in.
Någon hederlig person gav den precis till kassören när jag eldade in genom dörrarna.
Vardagsmirakel.
Kunde inte motstå de lila rosorna.
I morgon blir det mera stvl.
Hela veckan faktiskt.
Den som bokat om två gånger kom inte idag heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0