Nästan hela veckan - änglavakt på söndagen

onsdag 6/9 = mest kursadministration
 
Bara två bokade möten, och ett med min parallella kollega på kursen.
Fixade med mina cirkulationsscheman, så jag kan publicera nästa vecka.
 
torsdag 7/9 ≠ träningsdag
 
Ärenden rullar in, även om det glesnar.
På kvällen var jag bjuden på mingel, hos en av De Kritiska Vännerna. Hon bor en bra bit bort från jobbet och därför en liten övernattningslägenhet nära jobbet.
Släppte av Barnafadern på handbollsträningen och började leta parkeringsplats. Regnet hällde ner, men efter att ha lagt ca 20 minuter på rundkörning, fick jag ändå lov att parkera på jobbet och promenera.
Trevligt var det!
En till från DKV var där, men sedan mest språkvetare.
Väldigt lagom i sin utformning. Inte alls pretentiöst.
 
fredag 8/9 = lång dag
 
Försökte börja lite med valmaterialet.
Det ska publiceras senast fredag :-(
Undervisning 10-17.
Seminarier hela eftermiddagen, vilket är en mental utmaning i sig.
Att aktivt lyssna och göra lämpliga instick för att få upp vissa frågor, kräver att man är koncentrerad.
 
lördag 9/9 = träningsdag
 
Yngsta dottern och hennes  pluggkompis hade anmält sig till tuffast i skärgårn', så Barnafadern och jag gick dit för att hejja. De övar inför den stora utmaningen om en vecka: Toughest.
Inte många deltagare tyvärr, fyra damer och ett par herrar till.
När jag skjutsat dem till stan, sken fortfarade solen så jag tog min löptur.
Det fick bli standardmilen.
Varken bättre eller sämre än vanligt.
Lugn kväll.
 
söndag 10/9 = träningsdag
 
Vaknade tidigat av att väckaren startade.
Försökte stänga av den, men insåg till sist att det var telefonen.
#4 skulle hämta en arbetskompis på väg till jobbet och hade fått vattenplaning.
Bilen i diket, men hon lät ok.
Vi ryckte ut direkt och när vi kom dit, hade en annan bil precis stannat.
Det var en enfilig väg med mitträcke, så det var tacksamt att det var så lite trafik.
Med den andra förarens långa remmar kunde vi rätt enkelt dra barnvagnen baklänges upp ur diket. Barnet körde vidare direkt och kom till jobbet bara lite sent.
När vi var hemma igen, la jag mig på soffan för att se om jag skulle somna, men så blev det inte och därför fick jag gott om tid för söndagsxet efter frukost.
Kaffe, en bit choklad, penna och sudd.
Vad mer begär man en söndagmorgon?
Redan vid 11 var jag klar.
Efter en lättare lunch, bestämde jag att nu fick det bli ett slut på utesäsongen, riggade om och cyklade till hallen i hällregnet för att fylla på gymkortet.
Innan var jag aningen positiv, men efter några hundra meter trodde jag att jag skulle börja gråta.
Jag orkade ingenting.
Hur som helst försökte jag springa lite snabbare eftersom jag direkt kände att det skulle bli kort.
Särskilt fort gick det, inte heller.
Nu börjar jag seriöst misströsta.
Är detta permanent?
[Inser nu att det är länge sedan jag tränat två dagar i rad, och jag faktiskt sprang milen igår. Hmmm.]
Dikeskörarn kom förbi efter jobbet, men verkar ha tagit äventyret på rätt sätt.
Inte kul, men en nyttig erfarenhet med bra slut.
Hon skulle träffa en kompis, och avböjde middag med gamlern?!
Gjorde en grönsakspaj till middag.
Tyvärr blev den lite blöt, även om jag tror att den tjänar på att kallna och värmas upp.
Blir bra matlådor i veckan.
Nu en stund har jag chattat med kommunikationsdottern, som har lite kvar på krysset.
Trevligt att ha det gemensamt, även om det är på håll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0