Jag kladdade på lite

lördag 25/3 = dags för gymmet igen
 
Min första insats idag blev att stryka T-tröjor!!
De hade legat så längen i tvättmaskinen att jag bara hade två val.
Stryka eller tvätta om.
Min svärmor brukar säga att hon bara "kladdar på lite", när hon snyggar till t-tröjor.
Så jag gjorde likaledes. Kladdade på lite.
Barnafadern och jag gjorde några knop i städbranschen idag.
Började röja i vårt arbetsrum, som har varit något av en avstjälpningsplats under alla renoveringar. Med start för ett drygt år sedan när fönstren skulle bytas.
Jag har verkligen otrivts med tillståndet i rummet.
Det har nästan inte varit möjligt att dammsuga t.ex.
Nu har vi filtrerat bort en del böcker som låg i högar överallt.
Bl.a. burit de två Chesterfieldfåtöljerna till yngsta dotterns (f.d.) rum.
De tar massor av plats, men är väldigt läckra tycker jag.
Vi är långt ifrån färdiga, men det känns redan bättre.
Efter den insatsen var det läge att dra till gymmet för att testa hälsotillståndet.
Sprang lagom långt och lagom fort, vilket gick bra. Det var ju lagom!
Hemkommen festade vi på gårdagens rester. Jag gjorde pizza och Barnafadern tog en repris med spagetti och kfsås.
Till kaffet kom jag på att jag sett ett erbjudande om 25% rabatt på de löparskor jag tänkt köpa.
Så jag slog till:
Nästa generation av de jag har nu. Som höll knappt ett år?! Det är någon sorts mesh som har spruckit upp på flera ställen. Förstår inte riktigt hur det gått till, jag springer ju t.ex. aldrig i skogen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0