Tillsammanshet

lördag 24/6 = träning
 
För att få in ett pass under helgen gav jag mig i väg mitt i dagen på en runda.
Och det här var det värsta jag varit med om :-(
+1 min/km , så mycket långsammare gick det mot när jag är frisk. 30 s/km jämfört med förra uterundan i måndags.
Det här kan inte vara rätt????
 
söndag 25/6 = reunion med några gamla bekanta.
 
Sedan tidigare fanns ett förslag att "gamla" gänget skulle räffas och äta tillsammans.
Efter att ha pusslat så att alla kunde blev det, med ganska kort varsel, den här dagen.
Knytkalas hade vi sagt och man fick anmäla intresse, så jag bakade mitt bästa brytbröd och tog med.
Lite motsägelsefullt eftersom jag inte äter det själv, men jag vet att det är uppskattat av människor utan min kostrestriktion, så då blev det så. Dessutom tog jag med gurksallad och cole slaw.
Vi satt några timmar och åt, pratade och skrattade tillsammas. Man inser att tiden går. Värdparet har tre barnbarn, några har gått i pension och vi dras med krämpor lite till mans.
 
måndag 26/6 = BG hos GB
 
Avsatte denna dag till projektet, i hopp om att få något gjort som skulle kunna befria mig inför semestern.
Kollegan dök oplanerat upp på em, och vi fick till en riktigt bra diskussion som tog oss en bit framåt. Lite bättre kändes det. Tills jag insåg att jag undvikit en del av svårigheterna med taxonomierna.
Jag har helt enkelt undvikit att göra beskrivningarna klara. De ska formuleras mot det vi specifikt tittar på. Annars kommer vi aldrig att tolka kategorierna på samma sätt. Jag är dock rätt nöjd med det jag läst så här långt (helst vill jag inte läsa mer nu på ett tag).
På kvällen var det ett par timmar i GBG's ljuvliga uterum.
Tomas Sjödin berättade om tillsammanshet som en nödvändighet för att hitta sin plats.
True that.
 
tisdag 27/6 ≠ träning
 
Började dagen med att ta prover på min HC, för att se att jag mår bra på den nya medicinen.
Kaliumbrist var visst en risk.
Dessutom togs ett blodtryck (förstås).
108/77 ??!
Helt förstummad sa jag "Men det kan väl ändå inte stämma?!".
"Litar du inte på mig?", sa sköterskan och tog om det.
110/78.
Kan inte minnas när jag haft så lågt sist.
Om jag inte hade haft trötthetsproblemet innan, så hade man kunnat tro att detta varit en bidragande orsak.
 
Sedan blev det stvl för hela slanten.
Inte riktigt mening men ett telefonsamtal slukade en hel del arbetstid för att försöka hjälpa en gammal student.
Jag kommer inte att kunna gå på semester ännu. Frmellt börjar den på måndag, och jag har tre lediga dagar den här veckan som får flytta på sig. Jul kanske?
Barnafadern började semestern i måndags, man har varit där måndag-tisdag. Nu är han visst ledig.
Hade planerat att träna idag, med lättmiddag som utgångspunkt. Då frågar #1 och #5 om de kan följa med hem och äta middag (flyttkartonger från den äldsta skulle också med hit). Klart de får!
Då blir middagen för kraftig för sent, så jag ställde in.
Det är väl inte som att jag spräcker någon tränngsplan direkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0