Plus och minus

onsdag 7/6 = projektdag
 
Som vanligt var det en del ärenden på morgonen, så det blev långt ifrån hela dagen till projektet.
Lyckades "tjata" mig till en timme med projektkompanjonen. Han har så mycket annat, så det känns verkligen motigt att behöva fråga om hans synpunkter. Men annars vill jag inte riktigt gå vidare.
Vid 14 hade jag tid på min HC.
Blev positivt överraskad. Fick träffa en ung kvinnlig läkare som tog mina synpunkter på allvar.
Vanlig kroppskontroll, EKG och blodprover.
Allt var mycket bra. Blodtrycket på samma höjd som de senaste åren, men hennes förslag var att lägga till en tablett för att få ner det. Att öka de jag har verkar inte vara särskilt effektfullt. Ok kör på det då. Det kan knappast vara någon nackdel att få ner trycket.
 
torsdag 8/6 = träningsförsök
 
För ovanlighetens skull försov jag mig.
Typiskt när sonen skulle på sin första jobbdag. Men vi hann.
Examensutredning, bokade och obokade besök under förmiddagen.
Såklart fick jag inte med mig någon lunch i brådskan i morse.
Det lokala lunchutbudet var panerad fisk och stekt ris med ägg och liknande.
Blev lite sallad, några oliver och lite cremefraichedressing.
Inte kul.
På eftermiddagen satte jag mig i mötesrummet och började försöka skissa på en alternativ variant till diskussionstaxonomin, efter gårdagens diskussion med min projektkollega.
Efter en middag i senaste laget, cyklade jag iväg till gymmet för att stappla fram på löpbandet.
Växlade löpning och promenad.
 
Tja, inget att vara stolt över :-(
Möjligen var pulsen aaaaaaningen lägre, men jag blev tröttare.
Kommer nog att åka till jobbet i morrn' igen.
Känner att jag måste komma framåt.
Vill helst hinna testa taxonomierna innan semestern.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0