Slutet av träningsplanen och veckan

torsdag 26/1
 
Käkade lunch med CH.
Vi försöker hitta ett par tillfällen per termin när vi kan träffas.
Det blev mycket bökigare när hon flyttade till stan.
Förut kunde vi droppa in på en kaffe bara.
Kvällen blev sen och jag hade inte riktigt krut att göra mitt löppass.
 
fredag 27/1= reservträningsdag
 
Ledig dag, men vad gör jag då?
Jo, jag hade bokat in peggan på verkstaden 8.00.
Smart!
Lullade på i sakta mak hemma medan jag väntade på att den skulle bli klar.
Vårdbiträdet och jag gjorde en tur till stora mataffären och sedan fick vi kaffe hos mediadottern.
Det blir svårare när hon flyttat :-(
Eftersom jag skippade torsdagsträningen, larvade jag (motvilligt) iväg till gymmet på kvällssidan.
Ett riktigt jobbigt pass, som jag inte riktigt trodde att jag skulle orka. Men det gjorde jag.
 
lördag 28/1 = gymmet
 
Barnen drog iväg för brunch vid 11.
Syskonen gör storasysters överraskningsjulklapp idag, och ska tillbringa dagen med att umgås och fixa sig inför en helkväll i 20-talsstil.
[...]en magisk soirée i två akter, i för- och mellankrigstidens provokativt dekadenta och gränsöverskridande zeitgeist. Under en kväll flyr vi samtidens grå tillvaro och kastar oss tillbaka ett sekel med makaber komedi, burlesk eskapism, och extravagant vintageperformance.
Publiken uppmanas att klä upp sig i tidsenligt snitt för att bli en del av helheten och tillsammans bidraga till en autentisk och fängslande upplevelse á la The Great Gatsby.
Tidsenligt klädda får extra trevligt bemötande.
Efter föreställningen blir det 20-talsklubb med bar, mingel och musik fram till 02.00.
 
Jag drog till gymmet efter TV-skidåkningen, trots att träningsplanen den här veckan bara har tre träningspass. Men mitt mål är ju längre bort än nästa vecka (raceday lördag om en vecka), och i praktiken kommer jag att köra planen ett varv till innan Blodomloppet. Muskeltrött och orkeslös efter gårdagens hjälteinsats. Genomförandet får ändå betecknas som ok.
Nu tittar vi på bronsmatchen i handbolls-VM.
Slovenien - Kroatien, vilket Kroatien ser ut att vinna rätt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0