Sista semesterdagen - augustis första eländiga träning

tisdag 1/8 ≈ sol & träning
 
Dagen var skaplig.
Gick ut med mitt FMK och fick så småningom lite soltid.
Vid något tillfälle vände jag mig om, och insåg jag att en gammal klåfingrig bekant dykt upp:
Helt otroligt fräck.
Han sitter bland jordgubbarna och väljer och vrakar.
När han äntligen fattar att jag försöker skrämma iväg honom, tar han med sig en mogen jordgubbe och skuttar iväg.
Vid 15.30 drog regnmolnen in och det brakade loss med åska.
Städade färdigt i arbetsrummet.
Sonen jobbar och då blir middagen sen i förhållande till min träning, men jag gav mig iväg vid 20.15.
Åsen fick det bli.
Huvva, vilken förfärlig upplevelse.
Semestern är härmed officiellt slut, och sommaren blir nog inte mer än så här, av prognoserna att döma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0