Så var den obligatoriska biljakten igång*

söndag 27/8 = degade
 
Löste korsord och slöade. Förslkte sitta ute en stund när det var lite sol.
Inte skönt.
Pratade med systern som kommit hem lördag och nu mår mycket bättre. Trött och slut med 4 små hål på magen.
Efter middagen drog jag in till jobbet för att få lite ro kring kursstarten måndag. Terminsstarten tog all befintlig tid veckan som gick.
Jag behövde inte vara kvar så länge för att känna mig betydligt lugnare, tack och lov.
 
måndag 28/8 = träningsdag
 
Barnafadern skulle sitta hemma idag, och öva på pensionärslivet, bl.a.
Så jag drog iväg lite tidigare än vanligt. Hade lokal på andra sidan campus, och ville vara på plats vid 8 eftersom det var en del olika bud om när vi skulle starta.
Döm om min förvåning när jag öppar dörren och det sitter typ 35-40 personer där. Imponerande.
45 minuter behövde jag för att överskölja dem med information. Puh!
Sedan gick dagen rätt snabbt, visserligen hade jag fyra timmar i lab, men med mina sympatiska kollegor till hjälp så rullade det på väldigt bra.
När jag petat i mig EMK började jag försöka beta av den låååånga raden av mail som stackats upp. En hel del folk utanför dörren också, OCH telefonsamtal.
När klockan blev 18 steg jag upp och for, eftersom Barnafadern behövde bilen en stund senare.
Väldigt många mottagningsgrupper runt om på campus.
Kul.
På ren tjurighet svidade jag om direkt jag kom hem, för att få till ett träningspass.
Fick bli Åsen, och nu var det mer normal(dålig)t tempo :-((
Middagen fick bli av det mer lättsmälta slaget.
Jag har fått handplockade (och rensade) blåbär av Bill.
Såååå uppskattat!
Nu blir det slafen.
* Citat från den suveräna serien Bröderna Fluff

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0