Eländesmilen

måndag 21/8 = träning
 
Barnafadern jobbade hemma idag, dels för att ta fasteprover på sin HC, och dels för att göra det möjligt för värmeleverantören att byta mätare.
Jag drog till jobbet i god tid.
Massor av möten, eftersom resterande dagar är uppbokad av andra heldagsevenemang.
Jag har inte gjort ett dyft åt nästa veckas kursstart ännu :-(
Fick idag veta att matematik byter lärare med så här kort varsel.
En doktorand, visserligen har han haft undervisning hela tiden, men ändå.
Strax efter lunch dök Bill upp för att meddela att nu hade Barnwagnen vägrat starta igen.
På andra sidan stan.
När jag kom hem vände vi direkt och letade upp bilen.
Då startade den utan problem.
Barnafadern drog till löpträningen med handbollen och jag körde hem bilen.
Såg till att gå på låg växel och lite högre varvtal genom stan så att den inte skulle lägga av vid något trafikljus eller så. Men allt gick bra och jag parkerade den på verkstaden.
När jag promenerat hem var det bara att dra på sig träningskläderna.
Fick bli milrundan, med mycket låg ambitionsnivå.
Riktigt så låg ambition hade jag kanske inte, men långsamt gick det.
Tredje säsongen av Peaky Blinders har dykt upp igen och nu har vi endast ett avsnitt kvar. Frågan är hur många som ska stryka med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0