33 år i rad, men inte i år :-(

Har försökt adventsbaka lite idag.
För första gången sedan 1981 har jag inte bakat pepparkakor till 1:a advent.
Jag HAR bakat saffransbröd, eftersom jag gav bort förra baket.
De blev väldigt bra.
För att kompensera för pepparkaksbristen, testade jag att baka pepparkaksmuffins.
I morgon ska jag sätta lite frosting på.
(kom just på att jag inte jobbat säskilt hårt med önskelistan :-( )
Nu håller jag på att grädda en vegansk saffranskaka.
Lite orolig för hur den ska bli, för det fanns en diskrepans mellan listan med ingredienser och beskrivningen.
Skillnaden bestod i att en del av vätskan inte nämndes i beskrivningen.
Jag gick på listan, och tror att det blev rätt för smeten blev rätt tung ändå.
Hade hittat lite recept till mig också, men orkar inte fixa med det.
I torsdags fick vi veta att vi får bygglov, och igår fick vi besked att fönstren ska komma på måndag.
 
Tittar på Harry Potter medan jag väntar på kakan.
Får fixa pyntet i morrn'!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0