16.5 km på förmiddagen

söndag = långdistans (i min värld)
 
Trots att jag låg rätt länge, fanns det ingenting att välja på.
Om jag skulle hinna springa, stretcha, vila och äta lite, duscha och sedan ta mig till handbollsmatchen 15.30, var det bara att traska iväg en timme efter frukost.
Men det gick skapligt. Jag valde att ta passet i 4*4km vad gäller tempo. Det känns enklare att öka, än att ta en rövare och starta i ett högre tempo.
Jag började med det långsammaste i det föreslagna intervallet och ökade aningen var fjärde kilometer.
Sista kilometern ökade jag var 100:e meter  och det fungerade bra. Slutsnittet blev mitt i det föreslagna tempointervallet.
 
Som alltid är RK väldigt supporterande*:
 
När jag kom hem drack jag en kopp te och tog två limpmackor av mitt nya mjukbröd: solroslimpa med avocado i.
Snabbakat och bra konsistens. Mitt första försök resulteade, som sagt var, i ett väldigt lågt bröd som inte lämpade sig för skivor. Nu testade jag 1.5 gånger receptet och det blev högre, men fortfarande i minsta laget.
Jag frågade upphovskvinnan och hon föreslog 3ggr receptet till en form på 1.5 liter.

Men då måste man kanske förlänga gräddningstiden?! Jag känner att jag inte har koll på hur tid och volym hänger ihop för den här typen av bröd. I det här är det både pofiber, fiberhusk och bakpulver, så det jäser faktiskt en aning..
 
Nu tittar vi på herrlandslaget i handboll som spelar VMgruppmatch mot Tjeckien. Det går bra.
 
*svenglishifieringen florerar i hemmet, så jag hakar på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0