Försiktig optimism

Kort rapport från igår (lördag 2/8).
Vädret var så där behagligt igen och mamma och jag åkte iväg för att fixa lite fika till nyhusbesiktningen. Mamma (!) hade smsat, efter en del påtryckningar från mig, och vi var välkomna ut i obygden vid 14-14.30.
Jag tog ett krafttag och snyggade upp mig, med fyndshortsen från förra sommaren (hittills oanvända!) och en nystruken blus. Annars har sommaren inte direkt fyllt upp tvättkorgen med annat än solblekta utekläder som tål att sölas på. Det blir så när det är bra väder och man själv är söligare än vanligt. Bioteknikern och sonen hängde med och följde sedan med hem till oss. Middagen var inte av något avancerat slag, men vi njöt i kvällsvärmen i paviljongen. När jag höll på att sätta på kaffe dök ett oväntat besök upp. Det blir så när man använder Gevalia tydligen! Föräldrarna till en av dotterns barndomsvänner och tillika en kollega och promenadkompis till mig var ute med hunden och stannade till. De tackade ja till kaffe och satt en bra stund. Supertrevligt!! De ska fira bröllop om en vecka, dit också vår äldsta är bjuden.
Mamma hade förvarnat om att hon tänkte åka hem direkt hon var klar i morse. Eftersom hon kan vakna när som helst, så tyckte jag inte det var någon ide att ställa väckaren. Jag vaknade ändå rätt tidigt, men när jag kom ner hade hon åkt en dryg halvtimme tidigare.
Då var temperaturen redan 23 grader.
Ingen sol på tomten då, men strax tar jag DN kultur och går ut, för det finns en liten smal rimpa vid paviljongen där solen kommer in.
B&B ringde för en timme sedan och höll på att förtöja båten på båtplatsen, på väg hem. Jag hade stannat över dagen om vädret var så här bra, men de ville komma hem tidigt. Jaja, de har varit iväg helt på egen hand och fixat allt. De är äldre och mer kapabla än jag lite omedvetet tänker...
Sjukvårdsupplysningen: Jag tycker faktiskt att jag kan märka en lten förbättring i synen. Det finns nu en viss möjlighet att läsa med båda ögonen när jag har mina glasögon med filter på. Avståndet är superkritiskt, men de senaste 5 veckorna har jag behövt använda lappen även vid läsning.
Jag blir trött och känner att högra ögat fortfarande inte flyttar sig som det ska, så långa rader blir besvärligt. Men jag är tacksam för att det ändras lite i alla fall. Då finns nog bättre tider att se fram emot.

Kommentarer
Postat av: kristina

Å vad glad jag blir att du kan ana en förbättring. ber o ber om helande för ditt öga.
Underbart med vädret och att ni fick göra en utflykt

2014-08-03 @ 20:33:43
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0