Temperaturen sjunker

måndag 30/9 = ny vecka startar med [DKV]
 
Den här veckan är det många olika inslag.
Tack och lov började vi med DKV. Vi har försökt byta dag under sept/okt eftersom alla mina fredagar äts upp av undervisningen.
Idag använde jag dagen till att förbereda valinformationen.
(läste också min meriteringsansökan för att försöka förstå vilket utfallet skulle kunna bli)
På eftermiddagen hämtade Barnafadern mig för att vi skulle vara med My ett par timmar. Hennes föräldrar skulle gå på första föräldramötet tillsammans.
Vi hade jättetrvligt med My, alldeles problemfritt.
Sedan blev vi bjudna på middag innan vi drog hem.
De unga skulle få hem kompisar för att spela spel under kvällen.
Puh!
 
söndag 29/9 = köper kött
 
HAde en ljuvlig 3-timmars frukost med kusinen och hennes f.d. sambo.
Fastern dök också upp.
Min syster slaktade 5 grisar i går och i dag styckades dessa.
Vi hade anmält oss på en 1/4-gris.
På väg norrut hämtade vi en kartong med 23 kilo kött.
Det mesta var oklassificerat, så vi fick försöka oss på en informerad gissning.
Vi hade hört oss för med barnen om de var intresserade, så vid 16 träffades vi här hemma och #2 och #5 fick säga vad de ville ha.
Sedan blev det nödlösning till middag och efter det var småbarnen trötta och sällskapen drog hemåt.
På vägen hem gjorde vi också ett kortare stopp hos min svärfar. Han hade sin yngre bror på besök och medan vi var där dök frun till den tredje brodern upp. Roligt att få träffa dessa två.
Vi bjöd på äppelkaka som vi hade haft med hemifrån. Den hade också bidragit till fmk i den långsamma frukosten. Men med köttet i bagaget stannade vi inte länge. 
 
lördag 28/9 = 75-årskalas
 
Efter frukost packade vi ihop och åkte söderut.
Mitt ansvar var en blomuppsättning. Den hade jag beställt och vi hämtade den på vägen.
Åkte till min syster för att få kaffe och kunna byta om till kalaskläderna.
Ingen särskild bordplacering, men jag satt med en kusin, hans sambo och mittemot  födelsedagsbarnets dotter.
 
God mat och trevliga samtal.
Efter middagen blev vi inbjudna till parets sommarstuga. Jag har nog inte varit där på över 50 år.
Jag blev sittande tillsammans med frun i huset och det var väldigt trevligt. Vi har som sagt inte umgåtts i någon utsträckning, men har mycket gemensamt i och med att vi känner väl till varandra.
Sist från festen, nästan alltid min livskamrat. Ut till Nordingrå, i svarta natten, för att sova hos min 08-kusin och hennes f.d. sambo.
 
fredag 27/9 = sjuk KA
 
I går em fick vi besked att kursansvarig insjuknat, men det löste sig rätt bra ändå.
Jag haämtade alla proven på morgonen och fixade med placeringar i lokalen.
Det blev stressigt och jag sprang tillbaka för att hjälpa till med rättningen när jag var klar.
15 minuter sena blev vi med det volummässigt största provet. Det hade dessutom mest frågor och någon som var riktigt besväroli. Både att lösa och att rätta.
Bara att ta med sig erfarenheten till nästa gång.
 
 
torsdag 26/9 = stökade bort mer av utesommaren
 
Passade på när vädret var drägligt.
  • diskade blomlåder
  • bar bort cafémöbeln
  • diskade växthuskärlen
  • ordnade med ljungen i lådorna utanför entren. Hade köpt för få :-(
Minns inget mer... Jo hockey förstås. Slog Malmö hemma med 5-1.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0