Museibesök

söndag 22/9 = dottern och jag...
 
... drog iväg på lilla lågpristuren.
Vi har trevligt när vi tittar på allt (vi inte behöver).
Jag hittade vardagsservetter som jag var nöjd med och hon hittade ett marmorfat som hon letat efter.
Såg några trevliga mattor.
Tyvärr har vi önskemål om en storlek som inte verkar finnas.
Jag handlade ett halvdussin vita gästhanddukar, för framtida bruk. 8:-/st, det tyckte jag var ett fynd för ändamålet.
Sedan åkte vi och drack kaffe på lilla cafeet. Trevligt att få umgås med barnen ett i taget tycker jag.
Väl hemma blev det en av våra favoritmiddagar.
Grönsakspaj!
 
lördag 21/9 = stökade innan jag drog till stan
 
Hann med en hel del på morgonen. Dammade i vardagsrummet, torkade köksgolvet och damsög i tvättstugan.
Snyggade till mig och åkte in till stan.
Hämtade kollegan och vännen Lena för att sedan parkera hos My.
Vi damer promenerade in till Kvinnohistoriskt museum för att titta på två utställningar.
Intressant såklart. My ville dock inte vara med på visningarna, så hennes mamma missade nästan allt.
Efter museet gick vi till gallerian och fikade. Eller My och hennes mamma åt lite och jag och min kompis drack lite. Hehe...
En väldigt trevlig dag på det hela taget.
Förutom att MoDo förlorade SHL-premiären mot Örebro med 5-0.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0