Avsomrar så smått

söndag 8/9 = innestök
 
Hög luftfuktighet även idag.
Tvätten av stolsdynorna gick sådär.
På den första hade en av fyllningskuddarna viktit sig lite, men det gick enkelt att fixa till, så jag satte in en dyna till i maskinen. Försökte lägga in den för att minimera rörelsen. Men den blev så knölig att jag inte kunde fixa till det utifrån. Samma sak med nummer tre, så nu fick det vara nog.
Jag sprättade upp sidsömmarna för den aktuella delen och lyckades ordna stoppningen på båda dynorna. Hade tänkt invänta brun sytråd, men insåg att den var så nära svart att det knappast spelade någon roll. Sydde igen båda panelerna. Blev inte helt perfekt eftersom det är så pass tjock och lite bökigt att inte sy i stoppningen. Men ok i alla fall. Så nu är tre av sex dynror tvättade.
De har blivit otroligt blekta i sommar. Vi har låtit dem vara ute hela tiden.
 
lördag 7/9 = utestök
 
Hög luftfuktighet.
Tog ner gardinerna i paviljongen.
Satte igång att försöka tvätta stolsdynorna.
Tömde alla krukor och lådor där blommorna gett upp.
Vi tog bort allt som var förbi i pallkragarna.
Kvar är nu bönor, romansallad och lite ringblommor.
Vid 14-tiden fick vi kärt besök av My och hela hennes entourage.
Sååå trevligt.
Glasögon är fascinerande.
Och kökslådorna.
De åt middag med oss och drog sedan in till stan.
 
fredag 6/9 = första mästarprovet
Jag kunde se över till Nordliga rummet. Dit fick jag inte komma idag.
Mia var upptagen hela eftermiddagen, så vi fick ställa in.
Resultatet är som väntat för MP1. Av 105 skrivande var det färre än 10 som blev godkända.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0