Å vips är det söndag

söndag 15/9 = fint väder
 
Idag hade varit en bra dag att ta en tur runt nejden, men jag känner av halsont så det får vänta.
Prommenad?
Kanske dags att fylla på gymkortet.
 
lördag 14/9 = finbesök av barnbarn
 
Den här dagen blev det fullt hus, nästan.
Sam invigde sin nya fodrade galonutstyrsel och den fungerade bra att krypa i.
Sedan tittade han på morfar som klippte gräset. Och det blir man riktigt trött av.
Då är det bra att kunna vila huvudet på mammas stövel!
 
Så dök även My med familj upp.
Vi hade trevligt och grillade till middag.
Jag hade också hunnit göra en äppelpaj till dessert.
Första gången i år som jag tar reda på lite äpplen.
 
fredag 13/9 = vita bilar
 
På väg in till jobbet blev jag omkörd av vår gamla vita Polo!
När jag skulle åka hem hade den vita bilen bredvid mig fått parkeringsböter.
Dagen förlöpte annars enligt känt mönster.
Examination och genomgång av mästarprov.
Sedan sprintade jag iväg till PIL-seminariet.
Hade lovat att säga något om vårt antologibidrag.
Intressanta diskussioner om meriteringssystemet och dess utveckling ooch framtid.
Kompade ut efter det.
 
torsdag 12/9 = stadsbesök
 
Tyvärr hade jag nog missuppfattat vilken tid intervjun var, så när vi höll på att göra oss i ordning fick vi veta att det redan var överstökat. Hur som helst kunde dottern inte stanna på stan som tänkt, men vi åkte och fixade våra ärenden.
Vi drack till och med go'kaffe ute.
Fick sedan höra att när hon pratade med sin nuvarande (nya) chef om att hon varit på intervju, så höjde han hennes lön med 8.000:-/mån.
 
onsdag 11/9 = farmaceuten på besök
 
Vi fick trevligt besök med kaffe och hjälp med nedtag av paviljongtaket.
Roliga nyheter: i morgon torsdag ska dottern på intervju för ett jobb hon blivit headhuntad för.
Vi bestämmer att träffas på stan efteråt för att ta en kaffe och höra hur det gått.
 
 
Nu börjar vi närma oss slutet på avsomringen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0