Korsord och ljudbok

söndag 6/10 = rensar avlopp :-(
 
En (liten) fördel med att vara snorig är att man inte har så bra luktsinne.
Handfatet i badrummet uppe har tagit undan så dåligt, så idag slog vi till.
Barnafadern får lyfta bort lådorna.
Jag demonterar och skurar.
Sedan får maken pussla ihop delarna och lyfta in lådorna igen.
Bra teamwork.
 
Som alltid när jag har dålig ork kör jag några vändor i tvättstugan.
Då känns tiden inte helt bortkastad.
 
lördag 5/10 = funderar lite på gäst- och syrum
Våra mer långvariga gäster får framöver behov av fler sängplatser, så vi började fundera över hur vi kan lösa det lite mer permanent.
T.ex. kanske ett lite äldre barn behöver få sova i ett eget rum, i anslutning till föräldrrana.
I det tilltänkta barnrummet i källaren har jag en mängd kartoner med lakan, typer, garner och dukar.
I en hurts hittade jag en hel del trådrullar som jag inte visste att jag hade.
Typiskt.
Färger som kan passa min sykompisdotter bra tror jag.
Vi har inte alls samma skala när det kommer till färgval, hon och jag.
Jag är en sommar och hon är nog en höst  tror jag.
 
fredag 4/10 = halvdag-ish
 
Inte helt ok, men jag tog mig iväg och det kändes rätt ok.
Åkte hem vid 14.30 för att kunna vila lite mer.
Jordgubbarna ger inte upp! Men ätbara blir de inte längre...
Barnafadern var på 30-årsjubileum med gamla jobbet, så jag gjorde verkligen ingtenting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0