En vanlig sketen onsdag

onsdag 9/10 = [DKV] och annat roligt
 
Jag kommer alltid före Mia till DKV, eftersom jag helst vill parkera utanför UB och då får man vara där före 8.
Satte mig att arbeta med lite mail när följande plingade in:
 
Godmorgon!
Jag undrar om du är tillgänglig för ett kort möte nu på förmiddagen? I så fall kommer jag gärna förbi!
Med vänlig hälsning, 
Vicedekanen 
 
Nu blev jag lite exalterad. Det skulle kunna ha med min meriteringsansökan att göra.
(jag hade börjat misströsta och tänkte att jag kanske bara har att invänta protokollet som avslår min ansökan)
Jag svarade att det lät intressant och beskrev var jag fanns under dagen.
Men inom någon timme dök hon upp och hade med ett diplom och gratulerade till utnämningen.
Jag hade ju hoppats förstås, men visste också att mina meriter är tunna vad gäller insatser på högre kursnivåer.
Lite senare fick jag sakkunnigutlåtanden. Svårt att tänka sig att det är mig de beskriver.
"Nämen så där är väl inte jag..."
Prefekten på institutionen skickade ut ett meddelande och till min förvåning fick jag många gratulationer inom en halvtimme.
En av våra före detta studenter, som numera är disputerad och forskar hos oss skrev:

Roligt att höra, (ytterligare) en bekräftelse på något vi redan visste! Jag kommer väl ihåg det första mötet vi hade i ett grupprum i korridoren från fysik till KBC-huset på Intro till Metoder och Verktyg när vi skulle bygga spel med GameMaker. Du var min första interaktion med en lärare på universitetet och satte både ton och förväntningar som verkligen formade mig.
Så det tackar jag verkligen för!

Han gick programmets introduktionskurs 2012.
Man blir snudd på gråtfärdig.
Fick jag något gjort då?
Nja, var tvungen att försöka använda forskningsdagen till rättning av nybörjarnas ensidestexter.
I morgon ska jag ägna min lediga dag åt att rätta ensidestexter.
 
tisdag 8/10 = mästarprov
 
Ingen chans att korta ner dagen, eftersom det är frågestuga 15.15-17.
Det kom 3 studenter.
2 som var lite förbittrade över att vi inte tillåter exit, break och continue och en som hade utskriftsproblem i MP4. De förbittrade var dock nöjda med mina argument och tyckte att det var bra skäl ✌️
Hösten är ohjälpligen här.
 
måndag 7/10 = småhängig
 
Hela förmiddagen med möten.
Åkte hem till lunch och tog stvlsamtal via zoom.
Zoom är en rätt ok lösning faktskt
Försöker att vila mig i form, för veckan är packad. Det blir besvärligt i kursen om jag måste stanna hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0