Tränar igen

måndag 4/3 = Åker in lite senare
 
Barnafadern skulle ta med småbarnsmammorna och åkta till sin pappa för att hälsa på och se om det var några möbler/saker de kunde tänkas vara intresserade av. Min svärfar siktar på att flytta till en liten lägenhet efter sommaren och det mesta i huset blir då över.
Därför tog jag lite sovmorgon och åkte med in till stan strax före 10.
Lugn vecka på jobbet.
Försöker redan ut examenskraven för programmet eftersom vi nu har tre olika utbildningsplaner i gång.
Blev upphämtad och hann prata lite med Sam när vi skjutsade hem dem (My hade redan stigit av).
Han är så otroligt gullig den där pojken. Och sken upp som en sol när han såg mormor.
 
söndag 3/3 = tränat
 
Fick ett besök av lilla My på förmiddagen.
De behövde morfars hjälp att dra en släpvagn till stan.
Förra året någon gång anmälde de sitt intresse för ett ekbord som vi hade över.
Mys farmorsfar är duktig med trähantering och hade tagit på sig att restaurera bordet lite.
Nu skulle det fraktas in till stan, men dottren har ingen dragkrok på bilen, så Barnafadern var tillfrågad.
Efter kaffe och Mymys drog de iväg.
Då gick jag till gymmet.
Svettig blir jag.
Bordet verkar ha blivit jättebra hemma hos dottern.
 
Kul att det kommer till användning!
 
lördag 2/3 = tränat
 
Utan att fundera gick jag en sväng till gymmet igen, helt enligt planen.
Så det gjorde jag.
 
fredag 1/3 = glömde hunden :-(
DKV'ade fram till strax efter 14.
Så energiskt så jag glömde att jag tänkt försöka gå en runda med Tinka på lunchen. Stackars hund....
14.30 var det dags för antologiavstämning #3.
Det verkar gå över förväntan med texterna, så nu är det ca 450-500 sidor, om man mäter i tryckt text!!
 
torsdag 28/2 = badar i badkar
 
När vi höll på och hjälpflyttade som mest kände jag att det vore så skönt att lägga sig i ett varmt bad. Ett badkar finns i familjen, så jag tingade en plats i det.
Ellen arbetade till 15.30, men jag åkte hem till henne efter lunch och tog ut hunden på en promend innan jag fyllde badkaret. Det är mycket länge sedan jag lögade mig så där.
Jag minns att det blev mest varje dag på slutet av tvillinggraviditeten, det gav så bra bärhjälp för ryggen. När jag badat klart (fick inte riktigt så varmt som jag hade önskat, men helt ok ändå) skulle jag fix lite kaffe och jiobba en stund innan dottern kom hem. Fick inte riktigt till det med bryggaren, men tillsist hade jag kaffe. Tar datorn och kaffet för att sätta mig i vardagsrummet. Då upptäcker jag att något av djuren mått fröfärligt illa i soffan, på kuddar, fårskinn och matta. Medan jag inväntar djurägaren sätter jag mig i köket, men har såklart ingen internet-kontakt. Försöker dela ajfånens nät, men det funkar inte heller. Telefonen har heller inget nät.
 
Satte mig att lösa lite sudoku.
 
Som sagt, nu hoppas jag vara igång, utan att fundera så mycket över hur det går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0