Veckan efter midsommar

söndag 30/6 = sonen ger sig av söderut.
 
lördag 29/6 = ett par timmar på två
 
De barn som bor här hade olika utflykter idag, så vi var själva mitt över dagen.
Tyvärr var det väldigt blåsigt så till och med jag gav upp att sitta ute.
VAd gör man då?
Tvättar.
Fyller cykelkärran med returmaterial. En utflykt till returgåren kan ju förgylla vilken dag som helst!
 
fredag 28/6 = fortsatt uteliv
 
Kom på att jag helt glömt att ta ut den kruka jag gjorde på keramikkursen i våras.
Den gjordes enkom för att användas ute, så nu är den på plats.
Bönor och sockerärtor har börjat ta fart, så vi hoppas de hinner bli ätbara....
Sonen med fästmö stod för middagen i dag. Sallad Nicoise med kyckling. Väldigt gott.
 
torsdag 27/6 = familjemiddag
 
Barnen hade kommit fram till att torsdag var den bästa dagen att umgås, så vi stod för middagen.
Vi gruillade högrevsburgare med pinnbröd och en del andra tillbehör.
Till dessert hade jag gjort Tiramisu i portionsglas och Vincent sa att det var det godaste han ätit!
Helt ljuvlig dag som helt och hållet tillbringades ute. Vi saknade My och hennes familj, men de är i Dalarna den här veckan för att vara med på bröllop till helgen.
 
onsdag 26/6 = bra med hjälpreda i trädgården
 
tisdag 25/6 = ??
 
måndag 24/6 = sonen anländer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0