Sol & bad(!) - dag 3

tisdag 4/6 = inte supergassigt
 
Startade dagen med en joggingtur på strandpromenaden. 
(null)
Här ska vi just sätta igång. 
 
VäderPrognosen var lite tveksam, men efter frukost blev himlen blå, så vi satte av mot stranden. 
Jag hade inte insett att platsen var förutbestämd. 
(null)
 
Varje hotell har sin egen nergång till stranden.
 
(null)
 
 Här har vi parkerat.
 
(null)
 
Vi mådde gott i solen och jag läste ut min deckare. 
(null)
 
(null)
 
När vi tyckte vi fått den sol vi tålde, packade vi ihop och jag uppfyllde min ambition att bada i medelhavet. 
(null)
 
(null)
 
När man doppat sig var det ganska behagligt. Borde ha provat när det var varmare i luften.  Vi bytte om och gick en eftermiddagspromenad in genom centrum. 
Stannade för kaffe och glass ☺️
(null)
 
Tillbaka på rummet fick vi hjälp av interrail/eurail att lägga in sista tågresan. Nattåget Hamburg-Stockholm på torsdag kväll. Interrailappen hittar inte den resan, vilket förmodligen beror på att SJ lagt om sitt system i dagarna och tidtabellen i appen var senast uppdaterad 29/5. Men det gick att lägga till manuellt, så nu är den på plats. 
Dags för middag. 
Maten är det inget fel på, men det finns ingen som helst antydan till "presentation". 
Igår:
(null)
 
I dag:
(null)
 
En fyrarätters middag tar 45 minuter!
Vi har ju redan valt vad vi ska äta, och personalen hoovrar runt borden och tar bort tallriken direkt. 
Lokalen är steril:
(null)
 
Så snart alla tagit av appetizern så plockar de bort dessa fat. Medan vi äter plockar de bort, byter dukar och förbereder frukosten. 
Kommunikationen är ett kapitel för sig. Idag ville Barnafadern ha espresso och jag latte (vilket här betyder kaffe med mjölk). Då fick vi olika stora koppar med samma innehåll. 
Spännande!
Nu är vi tillbaka på rummet och ska så småningom börja fixa med resväskorna. Men vi kikar lite på damernas em-kval. Frankrike mot England. 
I morgon 9.52 går första etappen hemåt, till Milano Centrale. 
(null)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0