Helgen som gick

måndag 17/6 = hade tänkt snika in....
 
...på några presentationer på NU2024, men skickade en fråga via kontaktformulär och fick svaret att allt är kostnadsbelagt.
Jaja, inte helt oväntat.
Ska se om jag kan fixa blomlådor på vägen hem i stället.
 
söndag 16/6 = fick lite hjälp
 
Idag hade vi önskat lite hjälp med den gamla paviljongen, för att se om det skulle fungera som skydd för jordgubbslandet.
Yngsta dottern med familj kom till lunch, så vi grillade högrevsburgare (men år inne).
Sedan somnade baby Sam så vi var fyra som kunde lyfta konstruktionen och tre som grävde för att försöka våga in konstruktionen (jag slapp).
Till middag var vi Italieninspirerade (på rester):
Rubbad rostbiff coh mozzarellasallad för min del.
 
lördag 15/6 = blomjakt
 
Inser att det är en vecka kvar till midsommar och att jag i stort sett varje år varit sent ute med att köpa sommarplant till krukor och lådor. Då kan man bli utan!
Så jag satte iväg på flera ställen. Begränsad framgång.
Vår bondsyrén mår inte bra, så vi har funderingar på att ersätta den. Kanske en vipphortensia?
Till sist drog jag i ren panik in till stan, och fick med mig kommunikationsdottern.
Alla småpacksblommor (nästan) har redan gått åt, och dessutom behöver jag balkonglådor, som inte går att uppbringa.
Ska prova med Biltema/Lantmanna på måndag.
 
fredag 14/6 = terminens sista [DKV]
 
Som alltid har vi det lungt och skönt.
Pratade lite om Ligurien och sommarens planer så klart.
På lunchen gick vi förbi Apoteket, och där fick jag seniorrabatt (3.45:-!).
På vägen hem köpte jag lite pelargoner att ha på schabraket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0