Första veckan hemma

torsdag 13/6 = semester
 
När man vill arbeta 50% på sin heltid får man se till att ta ut semster allt eftersom.
Trots prognoserna så blev det kanonväder idag.
Jag hade ett antal saker jag ville få gjorda:
  • rensa rabatten
  • så ringblommorna och rosenskäran
  • skura av schabraket
  • skura uteplatsen (för att kunna olja däcket)
Rabatten ligger direkt under de stora tallarna på tomten. I år har det varit ovanligt mycket kottar (och skräp efter ekorrarna), tycker jag i alla fall. Det gör att det är rätt mycket barr och kottar i rabatten också!
Smultronen ser ut att ha klarat sig hyfsat och spridit sig lite.
Jag vill ha mycket smultron så att barnbarnen kan få äta som de vill.
Jordgubbarna är också bra på G.
Däremot har en del av perennerna i rabatten inte klarat sig. Trist 🙁
När vi gick runt i morse och funderade på jordgubbslandet, som ju måste täckas för att inte fåglarna ska äta upp allt, kom det ut en överraskning ur min mun.
"Vi tar gamla paviljongställningen och lägger nät över!!
Om det fungerar blir det ju så elegant. Jordgubbslandet är helt i linje med paviljonen, så det kan bli en kul effekt. Barnafadern vill att vi sätter en häck/avskiljare vid landet, och då kanske samma sprirea som vi har vid paviljongen skulle passa bra.
Fick en så rolig bild på dottersonen:
Han försöker utforska hur man förflyttar sig, men första resultaten är bakåt. 
 
onsdag 12/6 = jobbar
 
Fortsätter att städa bort mail som trillat in under semestern.
 
tisdag 11/6 = utejobb på semestern
 
Barnafadern satte potatisen dagen innan vi åkte till Italien och nu har alla kommit upp.
Vi drog in till stan och köpte några färdiga plantor och lite frön som kan sås direkt utomhus.
Bokashi är nergrävt så vi hoppas på bättre resultat än sommaren 2024.
Innan vi åkte hem bjöd vi in oss på kaffe hos Sam.
Där höll hans mamma och moster på med att slinga mosterns hår.
Passade på att titta på Sams rum som slutat vara kartongförråd.
 
måndag 10/6 = åter på jobbet
Äppelträden har snart blommat ut. Varje år undrar jag om det är sista gången...
Inga tunga inslag på jobbet. 
Då hann jag med att sitta med goda vännen Lena. Vi jobbar ofta olika dagar, men måndag är vi båda här.
Betar av de sena anmälningarna inför första urvalet. Adminmöte på förmiddagen och klippning på eftermiddagen. Jag hade jobat undan rätt bra före semestern. Nu ska jag börja med avbrotten, så att det är klart innan midsommar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0