Snart åker vi

torsdag 11/4 = gymnasiebesök
På förmiddagen var vi inbjudna till Maja  Beskow, av en gammal kollega som nu är lärare där.
Pratade med drygt 30 tredje-årselever om vårt ämne och våra utbildningar.
Bättre bemötande än på gymnasiebesöksdagen tyckte jag.
Efter lunch var det rejält med samtal. De allra flesta väldigt konstruktiva och bra. Någon har fått lite om bakfoten, men även dessa kan man hjälpa att förstå systemet och se en väg framåt.
 
onsdag 10/4 = gymmet
 
Såååå skönt att få träna inomhus :-D
 
Yngsta dottern dök upp med Sam.
Hann till och med sy lite.
Så dök även My upp med sin mamma och "brorsan".
Den rutinerade "storasystern" Freja vet var hon vill vara:
Svalt och skönt i vårt sovrum.
(även dammigt där hon håller till...)
 
tisdag 9/4 = glass på torget
 
Dottern skulle på utvecklingssamtal och undrade om vi kunde ta hand om Sam under tiden.
Jopp!
Jag jobbade förmiddagen och blev upplockad strax efter lunch.
Entusiasterna ville ha glass på torget.
Brrrrrr.
Satte mig med deklarationsbilagorna och glömde helt bort att jag skulle till GBG :-(
Dessutom fick jag för mig att försöka begära jämkning. Inte kul med massa restskatt. Även om det kan kopplas till inkomster förstås. Min mamma kunde inte se den kopplingen, men jag kan.
 
måndag 8/4 = Veckan som kommer
 
är full av möten.
Eftersom jag inte är på plats fredag 12/4 och måndag 15/4 har jag försökt att pressa in alla önskemål om individuella samtal innan fredag.
Försöker vara ledig tisdag eftermiddag och onsdag om det går, och därför läser jag mail tätt.
Studenterna är så roliga att prata med och vi hade så bra diskussioner och funderingar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0