Kalla händer - varmt hjärta?

söndag 21/4 = Nu börjar vi boka
 
Idag har Barnafadern varit på G och vi har bokat flera hotell för resan i slutet av maj.
Tågresan börjar också ta form, och det verkar bli en natt i Wien på vägen ner.
Strax efter 11 dök My och hennes följe upp.
Hon är så läcker och det är så roligt att vi fått träffa henne så ofta.
En av hennes favoritsysselsättningar är att ta fram alla barnböcker som vi lagt på lillla hyllan under bordet.
 
Jag älskar att läsa med barnen och ser också fram emot att få titta på alla Astrid Lindgrens barnfilmer.
Harry Potter lite längre fram.
 
Om en veckan börjar hennes mamma att jobba igen och då lär det bli annorlunda. Mys pappa ska vara hemma, men han har inget körkort så jag gissar att han satsar mer på att umgår med folk i stan.
Jag fick ett il och ritade ut ett mönster på byxor i storlek 74. Det lär ska passa både My och Sam nu.
 
lördag 20/4 = mission accomplished
 
Maken vaknade rejält hostig och ställde helt frankt in den planerade träningen, medan jag avvaktade för att se vad som hände med en vag känsla i halsen.
Till sist bestämde jag mig för att i alla fall gå dit.
Körde en run-walk-run på eftermidagen. Kändes inte allt för illa.
Trots minusgrader så kryper våren framåt.
 
Nu är det gjort:
Gardinerna är bytta.
 
 
fredag 19/4 = [DKV]
 
Som alltid är fredag bara bäst!
 
Mia åkte hem lite tidgare, så jag passade på att granska lite fler ansökningar.
 
Känns inte helt fel.
 
torsdag 18/4 = apropå gårdagen
 
Glömde skriva en detalj som var lite lustig när vi beställde pass.
Man ska lämna sina fingeravtryck (pekfingrarna).
Jag la dit fingrarna och det togs en bild.
Då frågar polisen som hjälpte oss:
- har du kalla eller torra händer?
- förmodligen båda svarade jag.
Hon kom med alla möjliga förslag, gnugga fingrrna i ansiktet för att få lite fett på, andas på dem....
Jag fick göra det sex (6) gånger innan det blev bra. Hoppas mitt hjärta är varmt då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0