Interrailar - med ett visst motstånd

fredag 26/4 = småsjukar - men rejäl lättnad av annat slag
 
Vilket mörker och hur ororsskapande är inte hela interrailprojektet.
Vi har bokat alla hotell, men nu var det dags att bli seriösa med tågresorna.
En stor oro har varit bokning av platsbiljetter.
Till sist var vi så förvirrade så jag föreslog att vi skulle ringa kundtjänst, och det gjorde vi.
Vi verkar få hjälp med allting runt resor och interrailpass. Mot en viss ersättning, men det tar jag, alla dar i veckan! (Jag kanske ändrar mig när jag får se kostnaden...)
 
Nu är det bara deklarationen kvar tror jag.
 
torsdag 25/4 = får DKV:a själv
 
Både Mia och jag har gått i diket med influensa.
På var sitt hållfår vi sitta idag, halvsjuka.
Trodde våren hade kommit...
Jag fick i alla fall bort all redigering som JEM och jag bestämde i tisdags.
Det vi har problem med är intervjuunderlaget. Vi hade villa ha det som appendix, men det får vi inte. Så en.... F i g u r.....?
Jag använde mindre font och la på en bakgrundsfärg för att skilja ut det från löptexten.
 
onsdag 24/4 = nu blev jag en snorig panschis
 
Haft problem igår och idag med huvudvärk, Piller gör ingen skilnad och man bara hoppas på att det går att sova bort.
Testar min egna keramikkoppar:
Oj, så mycket man skulle göra annorlunda nu, rent tekniskt alltså.
Designen är jag rätt nöjd med.
Hursomhelst, så hade vi besked om att passen kunde hämtas.
Barnafadern blev helt plötsligt väldigt pigg så vi drog iväg och hämtade dem.
Inga barnbarn idag, eftersom vi känner oss rätt schaktade och har nog med oss själva.
 
tisdag 23/4 = avvecklingssamtal
 
Jobbar på med bedömningarna av programstudenternas val.
9 hade jag utvecklingssamtal med min närmaste chef, viceprefekten LK.
Alltid trevligt att prata med honom, han är lyhörd och intreserad.
11.30 sprang jag iväg på ett lunchseminarium med PIL (Pedagogisk Inplacerade Lärare)
För en gångs skull hade jag lyckats anmäla mig.
Efter lunchseminariet satte JEM och jag oss för att gå igenom vårt antologibidrag och se vilka ytterligare redigeringar vi behövde göra, i relation till den återkoppling vi fått.
 
måndag 22/4 = workshop & redigering
Hela förmiddagen var det institutionsworkshop om NPF-diagnoser och vilka olika sätt vi kan ha för att underlätta för studenterna. Efter lunch gick jag till IKSU för min massageterapi (2 av 5).
På kvällen lyssnade jag på ett seminarium på nätet om pension. Det vr pensionsmyndigheten som arrangerade. Flera saker klarnade. T.ex. att min riktålder är 66, så mest troligt väljer jag att arbeta fram till 2025-06-30.
Efter det hade jag ett webmöte med min sykompis (yngsta dottern) och vi beställde lite tyg och sytillbehör. Jag har hittat så många roliga förslag på haklappar.
Bara att sätta igång. Jag har klippt ut ett mönster på hängselbyxor och en riktig mall för haklapp. Endera dan kanske...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0