Nu är det höst igen

söndag 3/9 = stökar inne
 
Söndagar är luriga.
Ledigt, men lite vag stress inför veckan som kommer.
Iadg har vi flyttat runt möblerna i stora rummet uppe.
Det finns en långsiktig plan att ta bort arbetsplatsen där jag har suttit sedan pandemin (mars 2020).
Tiderna ändras och behovet att kunna titta på TV på två ställen i huset känns nu obefintligt.
Rummet är stort och härbergerar alla våra böcker i stort sett.
Vad gör man med dom? Känns förfärligt att elda upp dem.
Dessutom skulle vi behöva tapetsera, vilket vi inte gjort efter fönsterbytet.
Skulle försöka hitta bilden jag tog efter förra ommöbleringen.
Ger upp ett tag.
 
lördag 2/9 = lunktur
 
Eftersom vi upptäckt att vi har en hel del riven ost i frysen bestämde vi att äta grönsakspaj idag
Jag tog cykeln och cykelkärran till kåmpe och handlade en hel del.
Hade tänkt åka förbi garnaffären, men tog bara med kåmpekortet så jag hade inget betalmedel.
Ska kika lite i förråden här hemma.
När jag ändå var ute och på cykelhumör, lastade jag kärran full och trampade till återvinningsstationen. Sedan fick jag för mig att skulra sykelkärran som antagit en allt grönare ton genom åren.
Tog mig också ut på en Åsen-runda (blött i spåret gissar jag).
 Satt ute och eftersvettades.
 
fredag 1/9 = ända in i kaklet
 
Efter MP1 på förmiddagen, såg jag till att göra bort alla stvl-ärenden och kunde sedan sitta en liten stund med det abstract som ska in senast onsdag 6/9.
Kollegan har ännu mer att göra än jag har, så jag får yxa ihop något och han får sätta sitt namn under. Nu får han inte dra iväg på älgjakt heller eftersom han fått en operationstid på onsdag och sedan blir sjukskriven någon dag. 
Barnafadern golfar och hämtar mig sedan på jobbet.
Vi testade en ny sallad: Green godess salad.
Kan verkligen rekommenderas https://www.coop.se/recept/green-goddess-sallad/
Helt plötsligt hade veckan rusat iväg.
Augusti blev inte den träningsmånad jag hade hoppats på. Skamgränsen är 2 ggr i veckan, vilket ger 8-9 ggr per månad. Det är väl inte så högt ställda ambitioner??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0