Förfärligt besked

onsdag 27/9 = nästan inga frågor
 
Morgonen började med en förklaring.
Hade undrat lite över mina petunior som helt plötsligt inte hade några blommor.
Samma typ av gäst som brukar äta upp mina tulpanlökar stod och letade petunior när jag kom till köket.
Förmiddagen satt jag på modulhjälpen. Totalt fem (5!) studenter hade frågor. Utemellan passade jag på att läsa uppsatsutkast inför eftermiddagens antologimöte.
Innan dess hade jag dock ett besök på statshälsan nere vid älven (samma trapphus som #5's arbetsplats).
Har något tjorv vid ena skulderbladet. Bränner som eld.
Fick några rehabövningar, eftersom fysioterapeuten verkade helt säker på vad det var. Muskulärt.
När jag kom tillbaka till jobbet hade jag flyt och slapp promenera över hela campus.
Antologimötet flöt på och det är ju alltid intressant att diskutera pedagogiska frågor med likasinnade. Tack och lov har inte de som är med i vår grupp kommit så mycket längre än oss, tror jag.
Väl hemma nåddes vi av ett väldigt tråkigt besked.
Det barnbarn som skulle komma i april uteblir.
Smärtsamt för oss i familjen och tragiskt för föräldrarna.
 
tisdag 26/9 = Mästarprov hela fm
 
Man får ändå säga att kursansvarig gör ett bra jobb att planera ut personalresursen på ett bra sätt. Ibland är instruktionerna nästan för svåra för mig. Jagt brukar skriva om dem på eget format, så jag vet vilka prov jag ska rätta, var jag ska vara och när.
Snabb lunch och sedan valinfo för c22.
 
måndag 25/9 = Myran kom på besök
 
Fötterna i vädret och försöker greppa saker.
Var ledig hela dagen, så på kvällen fick jag göra ett par timmar inför tisdagen.
MoDo slog HV71 med 6-1!
 
söndag 24/9 = 2*28
 
Idag firade vi tvillingarnas 28-års dagar.
Biff rydberg stod vi för och födelsedagsbarnen fixade efterrätt.
Tänk så mycket som hinner hända på några dagar. Både roligt och tråkigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0