... å nästan en till

torsdag 9/11 = presentationen
 
UPK 2023 pågår den här gången onsdag em - fredag fm.
Onsdag var ju körd pga gymnasiebesöksdagen, så vi hade enligt önskemål fått vår presentation torsdag.
Kollegan undervisade 8-10, så under tiden försökte jag fixa till lite detaljer och kopiera upp 30 ex. av enkäten. Vi hann precis träffas en stund innan i alla fall.
Det kan vara den minst förberedda presentation jag någonsin gjort.
Vi fungerade bra ihop, även om det var lite bökigt att vi var tvungen att använda mikrofon, och det fanns bara en. Det blir svårare att smyga in kommentarer då.
Hur som helst tror jag det gick ok och det var lite drygt 20 personer där. Bl.a. annat några från fakulteten och några från UPL, vilket kändes uppmuntrande.
Vi lät åhörarna börja med den lilla enkät vi gjort för att inte ge någon input från våra data.
17 svar fick vi, tacksamt.
Nu var väl gruppen lite biased eftersom de valt att lyssna på "Attityder till pedagogisk meritering", men vi ville höra hur deras kollegor pratade om det, så det borde vara ok.
Sitter nu på min nya bloggplats. Den nya hobbyarean återstår att sätta igång.
 
onsdag 8/11 = öppet hus hela dagen
De senaste åren har vårt Öppet hus för gymnasierna varit i november.
Det svåra är att få avvaktande elever att ens stanna. Tack och lov hade vi några studenter med som gjorde ett kanonjobb.
Efteråt är man rätt spak.
 
tisdag 7/11 = panschis
 
Kommunikationsdottern och dotterdottern hade funderat på att komma ut till oss, men eftersom Barnafadern fortfarande kände sig krasslig avstod hon. Jag åkte in i stället.
Bissingarna är ordentligt framme och riktigt vassa.
Vi tog en längre promenad med Tofu innan vi traskade in till stan.
Lunch och kaffe på fik som passade veganer och barnvagnar.
Sedan drog vi på en liten affärsrunda för någon behövde pyjamasar.
Fick ett pack av mormor.
Fötter är bra på vintern.
 
måndag 6/11 = massor av möten
 
Inledde dagen med att göra klart granskningen av programstudenternas val inför VT24.
Sedan var det möten av olika slag.
Lite nedstämd blev jag på programrådet.
Tydligen upplever studenter att det är en riktigt jobbig machokultur. Inte bara bland studenterna emellan utan också från handledare och lärare.
 
söndag 5/11 = började städa undan en arbetsplats
 
Tanken är att min gamla arbetsplats nu ska bli hobbyplats.
Barnafadern har rensat för den gemensamma platsen och jag röjer upp i min gamla.
Hittade min spanskatentor t.ex. Det sorgliga är att jag knappt fattar ett ord av det jag själv skrivit.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0