När tragedin inträffar

måndag 22/5 = plötsligt ställs vardagen på ända
 
När jag kommer till jobbet på morgogonen ser jag min kollega och vän sedan 30  år segna ner i korridoren. Tack och lov uppfångad av en kollega (BL).
Sedan går allt snabbt.
Hon klagar på att hon har svårt att andas, men är kontaktbar och hjälper mig att låsa upp sin telefon så att vi kan ringa hennes man. En annan av kollegorna (LH) som kommit samtidigt ringer 112 och larmar.
Jag sitter på golvet med henne håller hennes hand och pratar med henne. Hon säger inte mycket såklart, men är kontaktbar.
Ambulansen anländer och rätt snart börjar de med HLR.
De i sin tur larmar ett ambulansteam till och hennes man anländer.
Där står vi några kollegor och ser hur fyra ambulanspersonal jobbar för att få hennes hjärta att arbeta.
Efter nästan en timme på golvet lyfts hon upp på båren och körs iväg.
Jag hade lovat att vara chair vid en session på kandidaternas konferens, så jag infann mig där, fylld av oro.
Vi hade precis startat första presentationen när kollegan LH ringde och berättade att de fått besked att kollegan avlidit.
Resten av dagen var nog mest tårar och förtvivlan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0