Nu kom det mera snö (+1)

fredag 3/3 = [DKV]
 
Ska försöka skriva ihop ett abstract för att ev. få vara med i antologi om pedagogisk meritering.
Hur svårt kan det vara?
Update 14.45.
Kunde i alla fall klämma ur mig en början.
Efter lunch gick Mia på en disputation och jag städar upp lite i mailboxen.
Hade ett zoom-möte med studenten som vill ha motsvarande-bedömningar.
Han blir lätt stressad.
Delvis förståeligt, för det påverkar vad han ska läsa i nästa period och vilken termin han kan göra exjobb. Förmodligen till hösten om allt går bra.
 
torsdag 2/3 = jobba på jobbet & GBG
 
Fortsätter att förbereda valet.
  • bokar lokaler
  • bjuder in gäster
  • kontrollerar material
Stönar över kollegor som inte svarar på mail.
Och inte syns till på jobbet.
Svängde förbi auktionsfirman för att se om vi kan få de ärvda guldklockorna värderade.
Gick alldeles utmärkt.
Damastdukarna lämnade jag till sonen som lovade att gå in på Linnegalleriet i Stockholm och höra om vi kan få dem värderade.
Hem för snabb middag och sedan iväg till GBG.
Nu avverkar vi sista två avsnitten i vår bok.
Genast beställer vi en ny.
 
onsdag 1/3 = foto
 
Minns inte vad jag gjorde....
Tittade på hockeyallsvenskan på kvällen.
Favoritlaget vann faktiskt (mot ett av bottenlagen!)
 
tisdag 28/2 = tränar
 
Som vanligt (nästan) så åkte vi en sväng för att göra lite ärenden.
Den energiska Barnafadern har dragit igång ett projekt med de gamla bilderna.
Vi ska försöka göra en kronologisk bildberättelse kring min mamma och pappa.
Väldigt många bilder att titta på, väldigt svårt att välja.
Då har vi insett att det kan vara bra att ha en pappersskärare, så efter lite surfande ville vi åka och titta på några olika som vi hittat.
Dessutom hade Barnafadern konstaterat ett det nygamla ekskrivbordet behövde ett skrivbordsunderlägg eftersom ytan är rätt mjuk.
Att skära i papper är superfrustrerande.
ALLT ser snett ut.
Ska man ha ram eller inte?
På eftermiddagen drog jag till gymmet.
Körde Maddes uthärdliga intervaller.
Men om de är uthärdliga, sprang jag inte för långsamt då?
Tja, sista repan körde jag på högra hastighet än jag varit i närheten av på väldigt länge.
Kan vara både bra och dåligt.
Delvis betyder uthärdliga att jag mentalt står ut. Oftast är det kopplat till varigheten i varje insats.
 
måndag 27/2 = jobbet
 
Stökar med förberedelser inför valet.
Försöker utreda några komplicerade frågor om "motsvarande"-kurser.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0