Första semesterveckan: varmt (bättre än kallt)

fredag 30/6 = lite mer molnigt idag
Barnafadern åkte till golfbanan och jag bloggar (uppenbarligen!)
Sommarplanten har stått ute i natt och vekar klara det bra, så att börja plantera ut ligger nära till hands.
 
torsdag 29/6 = kul från Peking!
Sonen och hans flickvän har förlovat sig.
Själv låg jag på gräsmattan en stor del av dagen.
 
onsdag 28/6 = nu blev det äntligen av
 
Goda vännen avled i januari 2016, men det har inte blivit av att jag besökt hennes grav.
Så idag åkte GBG och jag till kyrkogården och lämnade en korg med blommor. Det känns så märkligt att se detta hugget i sten.
På väg hem till oss för middag (Gazpacho) körde vi förbi Goda vännens hus för att se hur det såg ut nu, 7 år senare. Såå många gånger jag varit där på kaffe och prat. Mycket av hennes odlingar var borta, men det är inte att undra på. Vem skulle orka hålla igång allt det som hon hade av vackra blommor.
Vi satt ute i paviljongen hela kvällen, innan jag skjutsade hem gästen.
 
tisdag 27/6 = finbesök
 
Idag blev det golf- och barnbarnsdag.
Lilla My låg och sov i min famn i säkert två timmar, vilket inte var meningen men blev så ändå.
Till middag slog vi till med våfflor. Det fungerar bra för alla, bara man har rätt smet och grädde.
Han som odlar tänder på grossistnivå verkar nu vara på bättringsvägen och det är ju bra med tanke på att de åker till Bilbao på lördag (1/7).
 
måndag 26/6 = ingen vind
 
Den nya jordgubbsodlingen artar sig bra, så nu var det dags att skydda den mot fåglarna.
Barnafadern hade gjort en ritning och handlat byggmaterial, så det var bara att sätta igång.
Börjar känna av värmen (måste vara åldern :-( ) och får lov att vila och dricka med korta mellanrum.
Trots att jag verkligen inte ville, tog jag en tur till skugan i elljusspåret innan middag.
Det kan knappt betecknas lunk, men jag var där i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0