Nu är hon här!

lördag 3/6 = nu händer det!
 
På morgonen ringde dottern och sa att mera vatten hade gått. Vi gjorde upp en plan för hunden.
Strax före 10 åkte vi in till stan, då kunde vi skjutsa dem till förlossningen och samtidigt ta med hunden och deras bil hem till oss (den bklivande fadern har inget körkort ännu, så...).
10.30 släppte vi av dem, båda vid gott mod. Möjligen lite svaga värkar, sa hon med magen.
Nu börjar
Dock måste man beundra den blivande moderna som mycket tacksamt skickade små meddelanden i familjegruppen.
Jag diskade av det blivande skötbordet. Hunden ... gör det hundar gör. Äter, sover och vill busa.
Vi är ute mycket och tar långa prommenader. Inte så mycket mentala utmaningar dock.
Då hyssar han lite för att få uppmärksamhet.
Jag lyckades i alla fall ta mig ut på en lunktur runt nejden.
Till sist:
Lilla My har anlänt!
21.45 lördag 3/6
 
Inte så liten, för att vara född 14 dagar före BP. 
Mamman riktigt utmattad, men pappan hängde med sin dotter. My övervakas på neo-natal IVA för att se att tarmarna fungerar som de ska.
Morfarn' sa på morgonen: 
 
 
fredag 2/6 = mormorsförvarning
 
Försöker koncentrera mig på frågor inför vår lilla studie.
På eftermiddagen var det en liten ceremoni för våra civilingenjörer som jag smög in på.
En av studenterna kom fram till mig och sa att jag var guld värd. Så glad jag blir!
Kommunikationsdottern hade tid igen för kontroll eftersom man tyckte att magen växt orimligt mycket. En liten möjlighet att bäbisens tarmar inte var helt i sin ordning gorde att de hade extra kontroll torsdag, men myran var så livad att de inte tyckte sig kunna se vrken det ena eller det andra.
Lite vattenavgång gjorde att de åkte in för att konstatera att det var på G. Hem igen och vänta. Förlossningen ringer lördag morgon igen.
 
torsdag 1/6 = jobbet
 
Flera möten inbokade. Ett kring undervisningssituationen inför höstterminen. Hur påverkas den av vår förlust av kollega? Jag kan knappt prata om det.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0