Många korta snabba (dagar)

onsdag 21/6 = [DKV]
 
Barnafadern skulle åka och köpa material till nya komposten och skulle därför hyra släp och sedan släppa av mig på jobbet.
Sista dagen före semestern fick bli en DKV-dag.
Vilken pangavslutning.
Väldigt nöjd med mina plantor i år, atsrar och petunior.
Nu ska de bara ut i trädgården också.
 
tisdag 20/6 = fickringde till Kina
 
Jo faktiskt. I slutet av dagen när jag skulle ut och plantera lite sommarblommor (och mera smultron) hör jag någon prata i min ficka. Jag hade fickringt via messenger till hela familjen. Några gick med, bl.a. sonen som just kommit fram till hotellet efter sin flygning från Vietnam till Kina.
Kul!
Sverige förlorade mot Österrike med 0-2 i EM-kvalet.
Planterat mera smultron:
måndag 19/6 = jobbet
 
Den här dagen var det möte med författarkollegan, provintervju och möte kring antologin.
Mina blommor är eländiga och kommer att gå till de saliga fröjderna på onsdag.
Vi testade ett nytt transkriberingsprogram, MacWhisper. Trots att vi bara laddade ner gratisversionen så gjorde den ett skapligt jobb med svenskan. 45 minuters samtal tog under 6 minuter att få (hjälpligt) transkriberat.
På mötet för antologiskrivandet var vi drygt 30, övriga hade sett rean i torsdags (när vi var på begravning). Imponerande siffror:
  • 37 bidrag 
  • 19 lärosäten representerade (7 från mitt eget)
  • 60-talet författare 
  • Belägga - bedöma - belöna var de ursprungliga ledorden
  • indelade i 9 grupper (#4 är vår, med 4 bidrag)
  • 3 avstämningar med peer review i respektive grupp (september, december & mars)
  • max 6000 ord (!)
  • färdig antologi i juni 2024 
söndag 18/6 = lokaldelen av klanen kom hit
 
Tidigare i veckan kom ett förslah att "grilla hos marp och parp i helgen".
Så det gjorde vi.
 
lördag 17/6 = dags att byta ut vinterblommorna...
Drog in till köpcentrat och handlade på mig där.
Men jag borde ha lärt mig att inte fastna där.
Inga Saint Paulior (i år heller)
  
tisdag 13/6 = paviljongen uppe
 
Vädret såg ut att bli lite mindre blåsigt och vi skulle få besök av den nya familjen så vi satte upp taket och sidorna i paviljongen.
Såklart saknades två hängare, OCH SÅKLART passade inte hängarna till gamla paviljongen.
Pensén/violen har frösått sig i plattläggningen.
Mini-mysan kom coh gubbarna drog iväg till golfbanan.
Damerna stannade på tomten och stökade på med lite av varje.
Sååånöjd med de (få) tulpaner som kommit upp.
 
Träningen lyser med sin frånvaro...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0